עין לבן - טיולים ואתגרים

עין לבן

לירושלמים אין ים, אז כדי להגיע לחוף הם צריכים לנסוע לפחות עד תל אביב וזה כמעט חו"ל עבורם. אבל כפיצוי על היותם מחוסרי חוף, הם מוקפים במעיינות קסומים וקרירים. הרי ירושלים מנוקדים במעיינות אשר מקבלים את מימיהם מן הגשמים, ולאחר חורף גשום אפשר למצוא רבים מהם מלאים במים קרירים גם באמצע הקיץ.

אם אתם מחפשים נקודת חן בטבע מתאימה לבילוי משפחתי ואף לרחצה, עין לבן (מקור השם 'עין לבן'  מצוי בשם הרכס בו הוא נובע – רכס לבן – בשל סלע הקרטון הבהיר השולט בו), הנמצא בסמוך לגן החיות התנ"כי, הוא בדיוק בשבילכם. ולא, לא מדובר בטיול למיטבי לכת, אלא בהליכה נינוחה וקצרה מהרכב אל המעיין.

במקום תמצאו  2 בריכות, אחת עמוקה (בעומק של כמטר וחצי) ומתאימה לשחיית מבוגרים והשנייה רדודה ומתאימה לקטנטנים. מסביב למעיין עצי תאנה ושקד אשר מצלים על האזור ויוצרים פינת מנוחה קרירה אל מול נוף מרהיב של הרי יהודה.

כיצד מגיעים?

בכניסה לירושלים פונים ימינה לציר הרצל. ברמזור השני פונים שמאלה ומיד ימינה עם השילוט לכביש בגין דרום. לאחר הירידה לכביש בגין דרום ממשיכים עם הכביש עד צומת גולומב (היציאה מהכביש). ברמזור הראשון, לאחר היציאה מכביש בגין, ממשיכים ישר, חולפים על פני קניון מלחה הנמצא מימין ופונים ימינה לכיוון גוש עציון (לרחוב יצחק מודעי). ממשיכים ישר, חוצים כיכר גדולה ופונים שמאלה לגן החיות התנ"כי (הפניה משולטת).

חוצים את מגרש החניה של גן החיות התנ"כי ומממשיכים עם דרך עפר המסומנת בסימון שבילים כחול. נסיעה קצרה בשביל העפר תוביל אתכם לרחבת חנייה קטנה ממנה ישנה עלייה רגלית משולטת וקצרה, אל המעיין.

אורך המסלול: כמה מטרים

הערות: מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות בכדי ליהנות מהפינה הקסומה במיטבה.

Comments are closed.

הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.