עין חשק, הוא בריכה טבעית במורדות ואדי אל-קצב שברמת הגולן. הבריכה אוספת לתוכה את נביעות מי המעיינות הסמוכים.

הנוף המקסים הנשקף בדרך אל המעיין הופך את הטיול לחוויה מהנה ופסטורלית במיוחד!

איך מגיעים:
נוסעים על כביש 918 לצומת גונן (מעל קיבוץ גונן), פונים מזרחה לכיוון העליה לרמת הגולן (כביש 959 לכיוון מרום גולן)

לאחד כ-250 מטר הכביש מתעקל שמאלה, מול הסיבוב בצד ימין חונים את המכונית.
מהחנייה פונים ימינה לכיוון השטח לאורך שביל המסומן בכחול. השביל מטפס במתינות,

לאורכו ניתן להשקיף על עמק החולה היפיפה והרי נפתלי. לאחר 15 דק' הליכה מצומת שבילים הראשונה פונים ימינה

לשביל ללא סימון. לאחר כ-2 דקות מגיעים למזלג שבילים נוסף בו פונים שמאלה. קצת עליות וירידות עד שתגיעו לשטח אפר חשוף בו פונים שמאלה לשביל צר.

השביל יורד לתוך ערוץ נחל, מתעקל קצת ימינה, קצת שמאלה ותוך דקה מגיעים למעיין.

המסלול:

בארץ הקטנה שלנו ישנם המון מסלולי טיול מעניינים ויפים שאפשר לשלב בהם טבילה במעיינות טבעיים. במורדות רמת הגולן,

כאשר עולים מקיבוץ גונן אל רמת הגולן, ממש מעט אחרי תחילת העלייה ישנו עיקול חד שמאלה,

כאשר לעולים ברכב יש מימין מקום לחנות (ניתן גם לחנות בקיבוץ גונן ולטפס מעט ברגל,

למי שרוצה לשלב את המעיינות באזור בטיול גדול יותר של כמה ימים.)
משם ממשיכים דרומה עם השביל. לאחר מספר דקות השביל מתפצל. ניתן ללכת ימינה (ולאחר פיצול נוסף שמאלה)

ומגיעים לעין חשק (הנקרא בשמו המקורי עין גונן). זהו מעיין קטן ונחמד עם מים קרירים, שם מאוד נחמד לטבול,

ניתן לעשות קפה, לנגן או סתם ליהנות מהאווירה, מהנוף ומהמעיין. אם בפיצול הראשון פונים שמאלה ממשיכים לטפס במעלה ההר,

לכיוון חורשת איקליפטוסים. השביל (המסומן בכחול) מתעקל ימינה אך אנו נחצה את גדר הבקר מימין ונמשיך עם פלג המים שהיה סמוך לשביל עד כה,

עד לעין מיימון היפה. בילוי מאוד נחמד ומהנה.

ממליצים לטייל בשעות בין ערביים, בליווי סלסילת פיקניק עם גזייה קטנה לקפה.

כך תוכלו לצפות בשקיעה מעל הרי נפתלי וההליכה אל המעיין תהיה בשעות נעימות יותר.