עינות קדם - טיולים ואתגרים

טיולים ואתגרים בטיול נפלא לעינות קדם

טיול לשבת – מעינות עין קדם

הטיול לשבת הסגרירית והחורפית מובילה אותנו למקום שהוא שמורת טבע נפלאה לאוהבי הספא

הרומנטיקה , והטבע במיטבו

עינות עין קדם סמוכים ממש לים המלח וממעיינות אלה פורצים  מים חמים המגיעים עד לטמפרטורה של  42 מעלות , במקום יש מספר בריכות  לבחירה .

יש ברכות חמות ויש ברכות פושרות ויש ברכות קרות , כל אחד לפי יכולתו ואהבתו למים .

באופן טבעי, עם הזמן משתנים גודלן וצורתן של הבריכות, וכך גם טמפרטורת המים שבהן, ולכן מומלץ לרדת עד לקו החוף לפי הוראות ההגעה ופשוט לבחור את הבריכה החביבה עליכם. כמה בריכות בגודל בינוני, אך תוכלו למצוא גם בריכות קטנות ורדודות שנכנסים בהן שני אנשים מקסימום, וגם בריכות גדולות יותר. חלק מהבריכות פושרות וחלקן מגיעות אפילו לטמפרטורה של °42-45 – במקרה כזה עדיף אפילו להשתכשך במי ים המלח עצמו בתוך הזרם הרותח שמגיע מהמעיין. הבריכות מרוחקות אחת מהשנייה אך כולן ממוקמות ממש על קו החוף, כך שאם הגעתם לבריכה פושרת מומלץ לטייל על קו החוף עד שתגיעו לאחת רותחת ומפנקת.

למים בבריכות השפעה משמעותית על מערכות הגוף, יש לטבול בחכמה ובזהירות תוך מודעות למגבלות בריאותיות.

טיולים ואתגרים בטיול נפלא לעינות קדם

המעיינות החמים נמצאים באזור שבו קיימת אזהרת בולענים. הדרך אל המעיינות אינה מסומנת והחוף אינו מוכרז לרחצה.

הוראות הגעה

מכיוון שההגעה אל הבריכות לא מסומנת ולא תמיד ברורה בשטח, עדיף להגיע למקום בפעם הראשונה במהלך היום. מומלץ שלא להשאיר ברכב דברי ערך.

waze: מעיינות חמים נחל קדם

הגעה מדרום:

נוסעים בכביש 90 מעין גדי צפונה ולאחר כ-7.9 ק"מ רואים מימין לכביש שלט חום שבו כתוב "קדם"). כמה מטרים לפני השלט יש פנייה ימינה לשביל עפר, שם מחנים את הרכב (זמן הליכה מהרכב: כרבע שעה).

מהחנייה הולכים בשביל העפר צפונה במקביל לכביש. השביל הולך ונעשה צר, עד למעבר מעל לתוואי נחל קדם (שעובר מתחת לכביש). לאחר שעוברים את הנחל, ממשיכים מזרח (ימינה) לכיוון עץ בודד. לפני שמגיעים לעץ יש התפצלות שבילים, שבה פונים שמאלה לכיוון צפון-מזרח וממשיכים בשביל העפר עד שמגיעים להצטלבות עם שביל עפר נוסף. בהצטלבות ממשיכים ישר (לכיוון צפון-צפון-מזרח) בירידה מעט תלולה במדרון אבנים, עד שמגיעים לקו החוף. בירידה תוכלו לזהות נתיבים שבהם הלכו קודמיכם, אבל אין שביל אחד מסודר, לכן פשוט המשיכו לרדת לכיוון החוף.

אפשרות נוספת: פונים ימינה מכביש 90 לשביל עפר מעט אחרי השלט החום "קדם". מיד לאחר הפנייה (נ.צ: 237642/602195), פונים ימינה לכיוון דרום-מזרח, וממשיכים עם השביל במקביל לכביש ואז בעיקול שמאלה. מעט אחרי העיקול רואים עץ בודד ולפניו פיצול שבילים. פונים שמאלה בשביל שממשיך לכיוון צפון-מזרח וממשיכים בו עד להצטלבות שבילים נוספת. אם הגעתם ברגל, המשיכו ישר במדרון האבנים עד קו החוף. אם הגעתם ברכב, פנו בהצטלבות שמאלה לכיוון צפון-מערב – השביל הזה יוביל אתכם בסופו של דבר קרוב יותר לקו החוף ולחלק מהבריכות. עם זאת, שימו לב שקיימת סכנת בולענים, ולכן מומלץ להימנע מלהגיע ברכב שטח עד קו החוף!

לשאלות : 0542233888

הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.