29.12.18 סיור דתות מקיף ומיוחד לחג המולד הנוצרי - טיולים ואתגרים

סיור דתות מקיף ייחודי ומיוחד לחג המולד הנוצרי 

כמדי שנה לקראת חג המולד עוטה נצרת עוטה קסם מיוחד והופכת לזוהרת מתמיד בשלל האורות צבעים קישוטים ססגוניים מעטרים כל פינה בעיר  . נדמה כי העיר מתמרקת לשנה החדשה  . הסמטאות הכיכרות הרחובות דוכני הפירות והירקות . השוק הססגוני כל אלה ועוד  נעשו כבר למסורת רבת שנים . וכל שנה מתווסף עוד נדבך של יופי והדר לעיר בה המאמינים ישו בן האלוהים נולד .

כבר עם הכנסנו לעיר ניתן לחוש באווירה המיוחדת . בכל פינה נראה עצי אשוח , וסנטה קלאוס

חלונות הראווה מקושטים ומנצנצים בעיצובים לתפארת וגם הערים הגדולות באירופה ובארצות הברית בוודאי ירכינו ראש מול הפאר המשתקף מחלונות ומרחובות העיר  .

העיר נצרת קוטפת בכל שנה את השיא בהציבה את עץ האשוח הגבוה והמקושט ביותר במזרח התיכון .  העץ עצמו מקושט בכדורי בדולח ובתאורה ססגונית .

את האווירה המיוחדת אפשר לחוש כמעט בכל פינה בעיר. הדוכנים בשוק העתיק עמוסים בכובעי סנטה קלאוס, קישוטים ומתנות לחג, שורות ארוכות של סנטה קלאוסים משוקולד ושאר אביזרים, חלונות הראווה מנצנצים למרחוק בעיצובי חג מרהיבים שלא היו מביישים אף בירה אירופאית, ובמסעדות המקושטות מציעים תפריטי כריסטמס חגיגיים. אל עץ החג המרשים של העדה הלטינית המואר בגאון, מצטרף בכיכר המעיין לקראת החג עץ חג המולד הגבוה ביותר במזרח התיכון, שיואר על רקע מטחי זיקוקים ומופע חגיגי באלפי נורות צבעוניות המשובצות בין כדורי הבדולח והכוכבים המנצנצים המעטרים אותו ובוהקים למרחקים.

אירועי החג בנצרת מגיעים לשיאם בתהלוכת חג המולד המסורתית, שמתקיימת ב-23 בדצמבר, וזו הזדמנות מצוינת להגיע ולהכיר מקרוב את אוצרותיה של העיר המיוחדת הזו, שרבים נוהגים לחלוף על פניה בדרכם לאתרים הפופולריים של הצפון, מבלי שיידעו שדילגו על המקום הכי קרוב לחו"ל שיש לנו בארץ.

כנסיית הבשורה הקתולית

הכנסייה המרהיבה הזו היא אחת הכנסיות הקדושות ביותר בעולם הנוצרי ומהמפוארות והגדולות ביותר במזה"ת. בזיליקת הבשורה, ששורשיה בתקופה הביזנטית ומאז נחרבה ונבנתה מחדש פעמים רבות לאורך ההיסטוריה, הוקמה מעל פתחה של המערה שבה על פי האמונה הקתולית בישר המלאך גבריאל למרים הבתולה, אמו של ישו, כי היא נושאת ברחמה את בן האלוהים. במבנה הנוכחי, שתוכנן על ידי האדריכל האיטלקי ג'יובאני מוציו ונחנך בשנת 1969, המערה היא חלק מהקריפטה האפלולית שבה יש קפלות עם מזבחות, פסיפס קדום ושרידי הכנסיות הקודמות מהתקופה הביזנטית והצלבנית.

סיור בנצרת כפר כנא בחג המולד

סיור  בנצרת בחג המולד , שהוא החג הכי חשוב בדת הנוצרית יביא אותנו לעיר נצרת שבה החל הכל, כאן קיבלה אימו של יהושע הנוצרי את בשורת היותה בהריון, לבן המפורסם שלה. מכאן מירים תצא לבית לחם שם תלד את בנה.

טיולנו יובילו את המטיילים בין האתרים הקדושים והמפורסמים הרבים שיש בה. נצרת היא העיר הערבית הגדולה ביותר בארץ. יש בה מארג אוכלוסיה המורכב מערבים נוצרים ומוסלמים וגם יהודים. סיור מודרך בנצרת יעבור דרך סמטאות העיר העתיקה, דרך השוק בו ניתן להריח ניחוחות של תבלינים, של ממתקים אשר נצרת כה מומחית בהם וכמובן של הקפה המקומי. ולאחר מכן נבקר בכפר כנא בעקבות סיפור מיוחד על ישוע הנוצרי בהיותו נער צעיר. נסיים את סיור בחיפה בסטלה מאריס. שם נתפעל מפסטיבל כל החגים.

הסיור

ביחס לגודלה של העיר, יש בה ריכוז לא מבוטל של אתרים היסטוריים וקדושים, אשר להם חלק חשוב מאוד בהתפתחותה של האנושות כולה. במהלך סיור עם מדריך בנצרת מגיעים אל המקום ממנו החלה את דרכה אחת מתוך שלוש הדתות המונותיאיסטיות- הנצרות. כנסיית הבשורה, כך על פי האמונה, הוא המקום בו קיבלה מרים/מריה, אימו של ישו (יהושע בתחילת הדרך) את הבשורה על התעברותה מרוח הקודש. המקום בו נבנתה הבזיליקה הוא המקום בו, כך מאמינים, התגוררה מרים. מקום נוסף הנחשב לסמל העיר הוא מעיין מרים שבכיכר המעיין. לא רק הנוצרים רואים בו סמל. גם המוסלמים ייחסו למימיו סגולות ריפוי. סמוך למעיין נמצאת כנסיית גבריאל הקדוש המשויכת לזרם היווני אורתודוקסי. אמנם זו כנסיה קטנה בגודלה אך היא מעוטרת בציורי קיר ונברשות מרשימות התלויות מן התקרה. ומבתי תפילה נוצרים סיור מודרך בנצרת יגיע גם אל בית התפילה המוסלמי החשוב בעיר המהווה סמל לאחווה בין כל הדתות: בלב השוק העתיק ממוקם המסגד הלבן, המסגד הגדול והחשוב בעיר, ולסיום: הר הקפיצה: המקום ממנו, כך האמינו במשך שנים, ביצע ישו את קפיצתו כשהכריז על עצמו כמשיח.

נצא משם לכפר כנא לכנסיה מאוד מיוחדת הנקראת כנסיית החתונה בא ישוע ביצע את הנס הראשון שלו.

ומשם נצא אל חיפה נבקר בסטלה מאריס כנסיה עם סיפור מיוחד מאוד שמתחבר לאליהו הנביא וגם אל נזירה אשר נספתה בשואה באושוויץ…נצפה על הגנים הבאים ונרד אל המושבה הגרמנית שם נשתתף בפסטיבל כל החגים..בחיפה

  • מדריך הסיור  – מוטי אפרתי מורה הדרך מספר אחד לטיולי דתות 

מחיר הטיול 150 ש"ח בלבד והוא כולל

  1. אוטובוס תיירים צמוד
  2. הדרכה בעברית
  3. כניסה לכל האטרקציות
  4. ביטוח טיולים

 

תחנות הסעה :

7.00 חניון מכבי רחוב גולדה מאיר  21 ראשון לציון – חניה חינם :

7.15 קניון בת ים בתחנת האוטובוס :

7.30 רכבת ארלוזורוב ליד הירידה לכביש 20 :

7.45 סינמה סיטי גלילות תחנת אוטובוס :

8.00 צומת כפר שמריהו בתחנת האוטובוס :

8.15 צומת נתניה מתחת לגשר תחנת אוטובוס  :

8.30 צומת אולגה תחנת אוטובוס :

9.00 קניון יוקנעם הפסקת בוקר

 דף זה מאובטח בהצפנת SSL 2048bit. המידע אודות הפעולה מוצפן בהתאם להנחיות תקן PCI הבינלאומי.
Payment

 

Comments are closed.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו