לטייל ביחד ועדיין להישאר חברים - טיולים ואתגרים

לטייל ביחד ועדיין להישאר חברים

לטייל בזוגות בחו"ל ולהשאר חברי

אתם מסתכלים על השקיעה היפה מעל בתי הנהר הצבעוניים, רחש הרוח ופכפוכי הגלים שיוצרות הסירות עוטפים אתכם בעדינות. ואז אשתו של החבר שואלת "מתי נלך אל חנות הנעליים בפינה"? הרסו לכם? טיול עם חברים לא חייב להסתיים ככה.

שמעתי כמה וכמה סיפורי החרבת טיולים בחו"ל בגלל מריבות בין חברים, אבל זה לא חייב להסתיים כך. אנחנו טסים כחברים לחו"ל, משמע אין אנו רוצים לחזור כאויבים, נכון? באופן טבעי, נבחר לצאת לחו"ל עם חברים טובים שלנו, אבל גם זה לא מבטיח חזרה בשלום וחוסר הסכמה או ריב עלולים לקלקל מראה של האתר הכי יפה בעולם.

אני יכול להעיד שעשינו זאת ולא פעם אחת, נהננו, חזרנו חברים וממשיכים לצאת לחופש יחד. לטייל בשני זוגות או יותר יש המון יתרונות, יש פחות רגעי שתיקה ריקים ולמשל אם האישה עייפה אפשר לצאת לסיבוב בעיר עם החבר.

משפט המפתח לטעמי בדרך להצלחה הוא להשאיר מקום לטעויות – מרחב לשינויים. מה זה אומר בפועל? תכננו את הדברים כך שלכל אחד מהזוגות תהיה אפשרות למרחב אישי כאשר רוצים בכך.

לתאם ציפיות ולעשות מה שאוהבים

צריך להבין מה כל אחד אוהב ולדאוג שיהיה לזה ביטוי בטיול. זה אולי נשמע מסובך, אבל בפועל לא ממש. אפשר להנות בהחלט גם אם לכל אחד מהזוגות יש רצונות לדברים שונים, בין אם מדובר בסוג המלון, סוג האוכל ואופי הפעילות.

רצוי מאוד שכולם יבינו באופן כמה יותר מדוייק להיכן מגיעים בכדי שלא יווצרו בעיות של תיאום ציפיות. רובנו באים עם ציפייה לחוויה מסויימת, למשל טסתם למרכז עיר עתיקה בו כל המלונות נמצאים בבניינים קלאסיים משוחזרים עם חלונות עץ ומרחב ציבורי מצומצם, אבל אחד החברים פינטז על מלון עם מרחב ענק ופארק מים. דאגו שכולם יבינו מראש מה מזמינים ולאן מגיעים, המלון הוא בד"כ נקודה רגישה מאוד בטיול, במיוחד אם מתכננים לשהות בו לאורך כל התקופה. ולא לשכוח, כשאתם מזמינים מקומות במסעדה יש להבין את מגבלות כל אחד מהנמצאים ("בלי פירות ים"), אין מה לעשות, זה דין הקבוצה.

בצעו השוואת לחצים בכושר גופני: לא כולם יכולים או רוצים לצעוד בין 10-15 ק"מ ברחובות עיר גדולה או בשבילי הרים. ככל שהחבורה גדולה יותר, כך גדולה גם השונות בכושר הגופני, תכננו עצירות למנוחה מספקת, רצוי כמובן בנקודות עם מסעדה או בית קפה מקומי… בתכנון הטיול כדאי גם לעשות סנכרון מוקדם בין שעות קיצה בבוקר של כולם לבין הרדמות בלילה.

שופינג עלול להוות נקודת מחלוקת באם זוג אחד להוט אחר מציאות ואילו השני מעוניין לגלות בעיקר מקומות חדשים. אבל, זהו חופש, מותר לכל אחד לעשות מה שהוא רוצה, רק היו מוכנים לכך: אשתו של החבר עוצרת בכל חלון ראווה ומעכבת את ההתקדמות? סכמו על הקצאת פרק זמן ספציפי לשופינג ושם כל אחד ירוץ בקצב שלו. החבר רוצה ללכת להמר בקזינו? הפעילו תוכנית טיול חלופית לאותן השעות.

לשם כך, רצוי גם לחלוק במטלות שלפני ותוך כדי הטיול: אחד מתכנן מסלולי הליכה, השנייה משריינת מקומות למסעדות, השלישי אחראי על הצילומים וכו'. על ידי הגדלת המעורבות מחזקים את חווית הטיול המשותפת.

חברים בפריז

זה כל הכסף

כסף יכול לעצבן, או העדרו יותר נכון. לא כל הזוגות מגיעים מרקע כלכלי זהה, אחד חסך שנה עבור טיסות זולות לסוף שבוע בחו"ל ואילו השני הוציא כסף קטן מהכיס על מנת לטוס. אתם יודעים מה? אפשר לסכם מראש גם על גודל תקציב איתו מגיעים מראש כך שכולם משחקים בתנאי פתיחה שווים. כדאי לדעת מראש מה עלויות כניסה לאתרים או מסעדה אליה מגיעים (המידע קיים היום באינטרנט עבור המון מקומות בילוי והסעדה) כך שלא יקום אחד מהחברים מוכה הלם מגובה החשבון. האם מתחלקים שווה בשווה בסכום החשבון הסופי במסעדה? אם כולם אוכלים משהו דומה פחות או יותר אז אפשר לעשות את החשבון קל, אבל אם אחד מהזוגות מתעקש לשלם רק מה שהזמין, אל תעשו מזה עניין וכבדו את רצונו בלי לעשות פרצופים.

בהקשר של מלון, לא חייבים ללון דלת מול דלת, הזמנה של מלונות שונים לכל זוג בנפרד (ולא מאוד מרוחקים זה מזה) יכולה להיות רעיון טוב. לדוגמה, יצאנו לטיול באי מדיירה, אחד החברים התאושש מניתוח ברגלו, לכן לא יכל לצעוד ממושכות. לקחנו שני מלונות שונים, בימים הראשונים טיילנו יחדיו, אח"כ בני הזוג השני רצו לנוח ולהיות בסביבת המלון שלהם, אשתי ואני המשכנו לטייל ובערבים נפגשנו ליציאה משותפת. כך נהננו גם מטיול חברים וטיול זוגי לפרקים, נהנים משני העולמות.

תבואו בראש נקי, תהיו שלמים עם הבחירות שלכם, כמובן שרצוי כי בני הזוג הנוספים יהיו בראש שלכם. קנאה? תמיד יכולה לקרות, רבים נוטים להסתכל על מה שיש לאחרים, תמיד משווים. יש מצב שתמצאו את החברים משווים את גודל החדר, כיווני אוויר, חלונות ואמבטיה, מספר קומה ומה לא עוד…

ואם חבר מגיע עצבני לתחילת הטיול, בגלל לחצים בעבודה, משפחה או כל גורם אחר. חכו יום יומיים, סביר להניח שזה יעבור והחבר יכנס לאווירת הכיף של חו"ל. מאידך, אם אלו אתם שעצבניים, קחו בחשבון שיש אתכם אנשים נוספים שבאו לנוח ולהנות, אל תקלקלו להם.

מה שהכי חשוב זה לזכור שבאנו לחופש, להנות, אין לנו המון הזדמנויות במהלך השנה לעשות זאת, לכן כדאי לקחת דברים בסלחנות יתרה (כן, אפילו יותר מאשר בשגרת היום יום) וללמוד להנות.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו